W Polsce poziom czytelnictwa nie jest na imponującym poziomie. Większość z nas niechętnie sięga po książkę. Wolny czas, raczej wolimy spędzić w towarzystwie swojego smartfona, zapoznając się z najnowszymi informacjami, powiadomieniami z portali społecznościowych, czy robiąc zakupy online. Kompletnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku lektury, jaką jest gazetka promocyjna. To najchętniej czytana pozycja wydawnicza w naszym kraju. Gazetki promocyjne stanowią jeden z najważniejszych kanałów informacji o aktualnych promocjach wybranych produktów – tak uważa, aż 43% respondentów (wg badania Shopping Monitor 2020). Natomiast, 70 % ankietowanych podkreśla, że regularnie zapoznaje się z treścią ofert handlowych, a 50% po zapoznaniu z bieżącymi promocjami dokonuje od czasu do czasu ich zakupu.
Gazetka Promocyjna – najbardziej angażujący nośnik reklamowy
Kto by pomyślał, że kilka stron z wybranymi produktami pokazującymi obniżoną cenę zagości na stałe w strategiach marketingowych sieci handlowych. Pierwsza gazetka promocyjna powstała w 1996 roku. Zadebiutowała w supermarkecie Auchan w Piasecznie, co oznacza, że niebawem będziemy świętować jej trzydzieste urodziny. Mimo upływu czasu, niezmiennie zyskuje wierne grono sympatyków, którzy chętnie po nią sięgają w formie tradycyjnej – papierowej oraz cyfrowej. Zapoznanie z jedną gazetką reklamową zajmuje średnio odbiorcy ok 6 minut. Niewiele narzędzi marketingowych potrafi tak zaangażować użytkownika.
Jakość gazetki promocyjnej wpływa na podjęcie decyzji zakupowej
Gazetka z biegiem lat ewoluowała i z dość prostej oraz mało atrakcyjnej formy, przekształciła się w zaawansowany katalog reklamowy. Wraz z poprawą graficznych aspektów, zwiększyła się jej również objętość stron. Aktualnie, niektóre gazetki sieci handlowych składają się nawet z osiemdziesięciu stron. Według badania Kantar Polska to właśnie te elementy wizualne wpływają na podjęcie decyzji o zakupie – tj. czy strona gazetki odpowiednio wyświetla się na ekranie telefonu oraz czy etykiety promocji są właściwie zamieszczone. Takie kwestie jakościowe są dla 46% ankietowanych czynnikiem zakupowym i decydują o wyborze, w którym sklepie danego dnia zrobią zakupy.
Poznaj najnowsze gazetki promocyjne!
0 komentarzy